nol kyoto sanjo

Concept making / Naming / Brand identity / Graphic design / Wayfinding / Design consulting

京都の三条に位置する nol kyoto sanjo。酒造「キンシ正宗」の販売所としてかつて使われていた京町家を改修し、町家文化を継承した情緒あふれる建築となっています。
nol というブランドネーミングの選定から、ロゴやタイプフェイス、ブランドカラーなど Brand Identity に関わるデザインシステムを構築。そして、グラフィック、サイネージ、アイテムなど、ブランドコラテラル全般に関わるデザインを手がけました。
ネーミングの nol には、naturally(自分らしく、自然体で)、ordinarily(普段通り、暮らすように過ごし)、locally(その土地の日常に触れる)という意味があり、自分らしく、普段通りに、その地域を楽しめるホテルとして、古き良き日本文化を継承し、現代的な新しいカタチに変えていく。
ホテルカードやアイテムデザインにおいても、モダンなタイポグラフィをベースに、ブランドカラーのベージュで温かみを融合させ、 新しい中にもあたたかな気配を感じさせるグラフィックデザインを行なっています。
nol kyoto sanjo では、ニュートラル、日常と非日常の中間、無理のない自然な時間ーそんな言葉を表現するようにロゴからタイプフェイスの選定、グラフィックやサインデザインにより、新しい空気感や温度感を表現しています。

Hotel “nol kyoto sanjo” located in Sanjo, Kyoto, was originally a traditional townhouse used as the sales store for Japanese sake brewery “Kinshi -Masamune”. the old architecture is preserved to the full extent, inheriting the townhouse culture and full of a quaint atmosphere.
We created a design system for the visual identity, including brand name, logo, typeface, and brand colors. we also designed the overall brand collateral that covers graphics, signage, and items.
The name “nol” means ”naturally, ordinarily, and locally”. the branding is based on the concept of the hotel, where you can be the true you and the ordinary you, where you can enjoy the local charms, and a place that inherits the good old Japanese tradition while evolving into a new, modern form.
The graphic design of hotel items such as key cards is based on monotone, modern typography, combined with the warmth of brand color beige to create something that is both new and warm.
For this project, we aimed to create a brand design that embodies the new yet nostalgic atmosphere of "nol" by delivering graphic and sign design including the logo and typeface, expressing the neutral time between the everyday and the extraordinary.

nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo nol kyoto sanjo

Branding and brand Design: artless inc.
Concept design: Tokyu Agency Inc.
Creative direction and logo design: Shun Kawakami
Design: Shinsaku Iwatachi
Project management: Ken Aoki and Mimaki Hata
Signage and item photography: Yuu Kawakami
Client: Tokyu Resorts & Stays Co.,Ltd

Art direction and design: Kazuki Kaneko
As a member of artless Inc.

More Archives

For inquiries

[email protected]

©︎ 2022 one inc.